Výletníci - Jánské lázně a okolí

6. července 2018 v 13:03

Zdravím všechny,
tentokrát trochu výletní článek, jelikož už máme dovolenou a byli jsme na tří denním pobytu v Jánských lázních.
(FOTKY JSOU MÉ VLASTNÍ)

Cesta nebyla náročná, nemáme to daleko, takže jsme jeli hodinku a něco málo přes. Jánské lázně jsou v takovém ďolíku a nejsou velké, přesto na pohled jsou pěkné. Bydleli jsme v hotelu Zlatá kotva, kde to bylo fajn s milým personálem.

Ale abych se dostal k těm výletům. První den, tedy ten, co jsme přijeli jsme si zašli na Stezku v korunách stromů. Mírně stoupající stezka od kořenů po samotné vrcholky stromů. Poté k samotné vyhlídce, kterou jsme pak dolů mohli sjet po tobogánu. Výhled byl pěkný a to na Jánské lázně a Černou horu. Navíc jste měli na zábradlí přidělané štítky, kde bylo ukázáno co jakým směrem je, což mě se líbilo.

Samotný výstup na stezku ale nezabral tolik času, strávili jsme tam asi hodinku. Navíc jsme museli nechat pejska u vchodu na stezku v kotcích, jelikož oni tam nesmí. Takže jsme se tam nějak více nezdržovali.
Jelikož jsem prvně byla na stezce v Lipně, musím říci, že se mi ta líbila o něco víc. Byla delší, měla více adrenalinových zastávek a výhled do okolí byl větší. Přesto jsem se ráda podívala i na tuto v Krkonoších.

Druhý den jsme celý věnovali Černé hoře, kde jsme si naplánovali 12 km okruh. Nahoru jsme vyjeli kabinkovou lanovkou, která byla naprosto úžasná, pohodlná a jelikož jsme jeli ráno a v týdnu, tak nebylo moc lidí a v kabince jsme jeli sami. Zaplatili jsme si i jízdu dolů, kterou jsme jak se dozvíte ani nakonec nevyužili.

Nahoře hned bylo občerstvení a mohli jste se hned vydat více směry. My jsme šli směrem na Černohorská rašeliniště. Měla to být naučná stezka, ne nijak dlouhá. Musím říci, že jsem ráda, že jsme se vydali tím směrem. Byl tam nádherný výhled do okolí, krásná příroda a po cestě jste si na tabulích mohli přečíst o rašeliništi - jak se vytváří, k čemu je dobré, co ho ničí ajn. Akorát jsme se tam moc nevyznali v tabulích a značení také nebylo nijak zvlášť dobré. Tak že jsme si nevědomky zkrátili 12 km okruh na víc jak polovinu. Měli jsme ale celé odpoledne, tak jsme si řekli, že to vezmeme opačným směrem, abychom se prošli a viděli toho více.

Měli jsme tak ten okruh ujít s tím, že se pak na po10jíme na cestu, kterou jsme šli ze začátku. Bohužel jsme ale na jedné křižovatce špatně uhli a takovou dobrou půl hodinu jsme šli do strmého kopce, kdy jsme myslela, že to nedojdu, špatným směrem. Došli jsme na mýtinu, kde cesta končila a bylo jasné, že musíme zpět. Byla jsem naštvaná, bylo mi do breku, nohy jsem pomalu necítila a už jsem nikam nechtěla.

Vrátili jsme se zpět na tu osudnou křižovatku a už jsme neměli chuť jít do dalšího kopce, tak jsme se rozhodli to vzít dál dolů na Horní Maršov s tím, že tam nastoupíme na autobus, který nás hodí do Jánských lázních.
Ušli jsme asi další 4 km, vyčerpaní, bez pití jsme dorazili tedy konečně do daného města a čekali na autobus. Byla jsem naštvaná, že jsme neušli daný okruh a neměla jsem možnost vyjít si vyhlídku, která byla na vrcholu hory a také, že jsme nemohli jet znovu lanovkou.
Přesto jsem byla ráda, že si můžu sednou a něčeho se napít (naštěstí větnamci mají krámy všude). Autobus dorazil a my po pěti minutách byli zpět v Jánských lázních. Sedli jsme si na zahrádku nejbližší restaurace a dali si zmrzlinu.
Vyčerpaní jsme byli všichni tři, i naše Roxy, pro kterou to byl první výlet. Večer s námi nechtěla ani na večeři a do schodů jsme ji museli nést.

Výlet nedopadnul podle plánu ale máme na co vzpomínat. Poslední den jsme chtěla zkusit lanový park a podívat se ještě do Černého dolu ale byli jsme rádi, že jsme vstali z postele, jak jsme oba rozlámaný, že jsme se raději hned vypravili domů. Ještě teď mě bolí lítka, když jdu z kopce a to nemluvím ani o stehnech a zadku. Holt jiný pohyb je na těle hned znát.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.